Маша, идея интересная.
Только вот я всегда остаюсь в стороне от таких вещей. Что я хочу спросить, им не зададут.
Какие у тебя идеи?
Мрачные Тени --- Dark Shadows (Part 3)
Сообщений 661 страница 690 из 999
Поделиться6612012-05-05 14:26:05
Поделиться6622012-05-05 14:35:58
Официальный тест - узнай, какой ты персонаже "Теней"!
с первой попытки я - Каролин.
Поделиться6632012-05-05 14:41:40
Helga, понятно, что вопрос должен быть связан с фильмом/их рабочими отношениями. мне кажется, можно задать какой-нибудь прикольный вопрос, частично касающийся чего-то еще. я думаю. сложно поймать нужный угол, но возможно.
знать бы принцип отбора вопросов у MSN
Поделиться6642012-05-05 15:00:37
Cделать портрет в образе персонажа
Поделиться6652012-05-05 15:01:56
Маша
Нужно найти что-то, над чем они могли бы посмеяться.
Идея: "Хотели ли бы вы снять биопик про ваши отношения режиссера и актера о самих себе?" )))
Поделиться6662012-05-05 15:04:18
да да! что-то в этом роде. идея мне нравится.
Поделиться6682012-05-05 15:10:11
От фото с мертвой Хеленой стынет кровь.
Тима я не сужу. Хелену - не понимаю.
В 2008 году Джонни Депп сделал фото с Ванессой Паради и ее детьми в образе мертвой семьи на полу. И вот в 2011 году Тим делает фото себя живого с мертвой Хеленой Бонем Картер. И чуть позже сделает фото с оторванной женской рукой под своим левмы локтем (так обычно его держит Хелена на их обязательных выходах вместе для фотографирований).
Поделиться6692012-05-05 15:16:41
непонятно, как Хелена согласилась на такое, она отнюдь не выглядит спящей. У Тима похоронного вида лицо.
Поделиться6712012-05-05 16:04:03
А знаете, что самое страшное? По-настоящему страшное, а не фигурально. Вчера, когда я нашла первый вариант этого фото в соцсети, я нашла его там, где оно было выложено как образчик любви между этими людьми девочками, которое любят явление "тилена форэвэр". Его перепощивали, поставили аватарами, подписали везде "тилена".
Страшно, правда?
Поделиться6722012-05-05 16:13:49
А знаете, что самое страшное? По-настоящему страшное, а не фигурально. Вчера, когда я нашла первый вариант этого фото в соцсети, я нашла его там, где оно было выложено как образчик любви между этими людьми девочками, которое любят явление "тилена форэвэр". Его перепощивали, поставили аватарами, подписали везде "тилена".
Страшно, правда?
мда..ссы в глаза-все Божа роса..такое есть замечательное выражение по этому поводу.
фото мне это не понять. жуткое и жестокое.
но девочки удивили..я-то думала, что это они предпочтут не замечать, например.
Поделиться6732012-05-05 16:17:20
но девочки удивили..я-то думала, что это они предпочтут не замечать, например.
Тиленодевочки?
Да, это удивительно.
Мне кажется, что это лицемерие. Три года назад был такой случай. Одна поклонница Деппа в личной переписке делилась, что фото Деппа с Паради и детьми на полу ужасно и выглядит словно массовое захоронение. А на форумах восхваляла его красоту.
Мне кажется, что-то подобное и с тиленадевочками сейчас.
Фото объективно ужасно. На него смотреть СТРАШНО.
Тиму хочется делать такие фото. То с ее оторванной рукой, то с ней мертвой.
Поделиться6752012-05-05 16:48:47
еще вариант вопроса для Наших на MSN
суть: Джонни осенью прошлого года, отвечая на вопрос кого бы он хотел видеть в роли себя в биограф. фильме, сказал, что это должна быть ..(такая-то).. собака. также он всегда говорил, что Тим оказал значительное влияние на его актерскую карьеру. Кем Mr Burton хотел бы быть сыгранным в этом фильме? (+может тоже собакой?какой?)
Поделиться6762012-05-05 17:04:29
Тима просят рассказать о главном мифе о нем, ходящем среди студентов КалАртс
- Правда ли, что ты перестроил вот эту дверь?
Тим: Это возможно. По непонятной причине однажды я получил работу плотника, работая на студии Юниверсал. Я не знаю, как я получил эту работу, потому что я не был плотником. У меня занимало целый день делать дверь для телесериала. Я никак не мог ее наладить, никак не мог сделать, чтобы дверь закрывалась. Оставался вот такой *показывает руками* зазор, и все равно не получалось. Тебе нужно посмотреть на эту дверь, на сложность ее конструкции и принять собственное решение.
Комедийная ситуация, безумие какое то!
Тим с его то пониманием вещей, делает дверь!
Поделиться6772012-05-05 17:05:33
еще вариант вопроса для Наших на MSN
суть: Джонни осенью прошлого года, отвечая на вопрос кого бы он хотел видеть в роли себя в биограф. фильме, сказал, что это должна быть ..(такая-то).. собака. также он всегда говорил, что Тим оказал значительное влияние на его актерскую карьеру. Кем Mr Burton хотел бы быть сыгранным в этом фильме? (+может тоже собакой?какой?)
Очень интересный вопрос! Отошли его!
Поделиться6782012-05-05 17:18:51
Дождались статьи Марка Солсбери))
Telegraph Magazine
FRESH BLOOD Dark Shadows was a largely forgotten TV show in which a vampire comes back from the undead after 200 years. Who better to resurrect this comic Gothic horror than two of its biggest fans, Tim Burton and Johnny Depp. Mark Salisbury It's past the witching hour on a cold night in July as Johnny Depp's Barnabas Collins emerges from between mist–shrouded firs in a forest, wearing a long black cape coat and toting a wolf–headed cane, his face a deathly white, his mouth and chin dripping with fresh blood. In the distance, twin lights sweep through the darkness, heading closer. Barnabas, an 18th–century vampire who, after 200 years locked in a box, has just satiated his hunger by snacking on the unfortunate workmen who dug him up, stops moving, eyes wide and fearful. 'Show yourself, Satan,' he hisses, in the mistaken belief that the fast–approaching luminescence is the devil's eyes and he is in hell. In fact they are headlights, it's 1972, and he is about to get his very first glimpse of a motor car. Fifty feet away, the director Tim Burton chuckles behind his video monitor, then steps out and asks Depp to go again. We are near Pinewood Studios in Buckinghamshire, and it is day 44 of production on Dark Shadows, an adaptation of a supernatural soap opera that first aired 46 years ago on American television and is now largely forgotten by all but its most committed fans. A ripe, melodramatic horror–comedy–family drama, Dark Shadows is perfect material for Burton and Depp who for more than 20 years (this is their eighth film together) have lovingly and successfully repackaged and repurposed their childhood obsessions into a series of delightfully dark comic fantasies, from Edward Scissorhands to Alice in Wonderland. 'It's Gothic. It's vampires. It means Johnny can wear make–up again,' laughs Helena Bonham Carter, who co–stars as an alcoholic psychologist in a red wig, alongside Depp, Michelle Pfeiffer, Eva Green and newcomer Bella Heathcote. 'Both of them are genuflecting to their 10–year–old selves. What's great is what gave them pleasure then still gives them pleasure now. They've not really grown up. They decide what they want to make, and have fun.' Dark Shadows ran for 1,225 episodes between 1966–71, and featured vampires, ghosts and werewolves when daytime soaps typically centred on doctors and nurses. In a time before Buffy the Vampire Slayer, the Twilight saga or even Anne Rice, the show became cult viewing for children obsessed with monsters. 'It was like a weird dream or nightmare in the afternoon,' recalls Burton, who would run home from school to watch it, homework forgotten. 'It had this strange tone; the music, the performances, the daily routine of it. There was nothing else like it.' 'I used to watch it religiously,' reminisces Depp, many months later in Los Angeles, on a day off from filming The Lone Ranger, in which he plays Tonto. 'I was obsessed with Barnabas Collins to the point where I had posters and would buy Dark Shadows magazines and comic books.' Played by the Canadian stage actor Jonathan Frid (who died last month), Barnabas was a vampire with a conscience, who regularly tortured himself about his homicidal tendencies. Even though he didn't appear until episode 202, Barnabas came to define Dark Shadows, and Frid found himself gracing magazine covers alongside David Cassidy and the Monkees, an unlikely teen idol. Yet it is a show that even its admirers concede wasn't very good. 'It was, in some ways, quite crappy,' Burton says. 'They had a day for an episode,' Bonham Carter adds. 'They began at 10 and finished at four, and if they didn't get it right, tough.' Nevertheless, Pfeiffer, who last worked with Burton on 1992's Batman Returns, remains such a huge fan of Dark Shadows that when she read Burton was making a film of it she rang him and 'grovelled for a part'. It was Depp who brought the project to Burton. When he and Burton were shooting Sweeney Todd in 2007, Depp recalls, 'We were standing around talking and laughing, as we normally do, and I said something like, "Man, we should do a vampire movie, like Nosferatu." Then it popped into my head: Dark Shadows. We started talking about how much we had loved it and the absurdities of that period combined with the Gothic nature combined with this vampire out of time. The next thing, we were full steam ahead.' Depp is a producer as well as its star. 'Our relationship was the same,' Burton says. 'His primary focus is his performance and on set – that's where he puts his energy – and the script.' Depp's Barnabas is a playboy living in Maine in the late 18th century who breaks the heart of a servant, Angelique Bouchard (Green), unaware that she is, in fact, a witch. In best scorned fashion, Angelique exacts her revenge by compelling Barnabas's fiancée Josette (Bella Heathcote) to kill herself, before transforming him into a vampire and locking him in a coffin. When Barnabas reemerges after 200 years, the world has changed. In 1972 Tim Burton was a teenager, living in Burbank, a fairly nondescript Los Angeles suburb. 'That era was a very uneasy, strange period of life,' he remembers. 'I was feeling very isolated and dislocated from my world. Going back and revisiting the music and looking at magazines of that era, I almost got physically ill.' Was there anything he found particularly disturbing? 'Everything. It's like traumatic shock syndrome. It taps right back into your soul.' The film revels in Barnabas's man–out–of–time antics but, in addition to troll dolls, discos and hippies, he must contend with his beloved ancestral home, Collinwood Manor, having fallen into disrepair, his dysfunctional descendants and their latest governess (Heathcote, again), who looks remarkably like his long–lost love. Moreover, he discovers that Angelique is not only alive and still carrying a torch, but also runs the rival cannery that has put the Collins family out of business. 'She's completely bonkers,' Eva Green says. 'But I don't see her as evil. She's just madly in love.' Burton was taken by the French–born Green, who had impressed critics opposite Daniel Craig's 007 in Casino Royale, and who seduces Depp in several scenes of such wild, gravity–defying abandon that they were required to film on wires. Burton, who had Green dye her dark hair blond, liked to imagine that she might really be a witch. 'That was one of the things Tim said to me early on, that she, somehow, is a witch,' Depp notes. 'Not saying that in some horrible way, but she has this quality that is supernatural. It's like she hovers off the ground a little bit. She's a different breed of human.' After the digital effects that dominated Burton's billion–dollar–grossing Alice in Wonderland, Dark Shadows marks a return to real sets, real actors and real props. Depp says it is the most fun he has seen Burton have on a film in years. Burton agrees: 'After not working with sets for a while it's nice to revisit texture and walk around and see how the sculptures are coming,' he says, while strolling the back lot at Pinewood last June. The production designer Rick Heinrichs has created Collinsport, an entire Maine fishing village (which Collinwood Manor overlooks from the top of a hill) on what, three months before, was a carpark and an outdoor water tank. 'One of the joys of movie–making is to feel all that happening,' he says. The plan had been to find a coastal village in Britain to transform into Collinsport. 'You always want to shoot on location if you can, to get the verisimilitude of the lighting and the existing conditions – and it's cheaper, if it works,' Heinrichs says. He scouted locations in Scotland, Devon, Cornwall and Wales, but soon realised British and American harbours differed architecturally and he would have to build it. Twenty–two weeks later Collinsport emerged, 15ft off the ground to accommodate a 3ft 6in–deep water tank for the harbour. The set's infrastructure is elaborate, with a waterfront, interconnecting streets, 18 stores, two canneries, a taxidermist, cinema (the Roxy, showing, variously, Deliverance, Superfly and A Clockwork Orange), bar, and a petrol station with a lighthouse on top. 'It's a Shell, because it's near the ocean,' Heinrichs says, laughing, 'and that was OK with Shell.' Half a dozen wooden fishing boats are currently bobbing in the water and there's even a smell of real fish in the air. 'The detail of the sets is beyond anything I have seen,' says the producer Richard D Zanuck who, aged 77 and in his seventh decade in the film business, has seen quite a bit, and who in 1974 spent many months at sea making Jaws. 'When all the boats were moving and the extras were dressed in 1970s, it stopped me for a bit. Suddenly I went back in time.' The pretence is broken only by the 240x60ft blue screen at one end of the tank where the Atlantic will be added, digitally, in post–production. But once night falls, the illusion is complete. 'I wanted to go and stay in a little bed and breakfast in that town, to have coffee in the morning, out there, at that dock,' Pfeiffer says. 'It was so beautiful.' Throughout his career, and especially with Burton, Depp has often hidden his handsome features beneath heavy make–up. As Barnabas, his face is veiled behind a pallor that appears white but is a mix of blues, reds, blacks and purples. His look is a homage to Jonathan Frid, who makes a brief cameo in the film, along with several other stars from the original show. 'We talked about different things and different hairstyles,' Burton says, 'but at the end of the day you go back to what the inspiration was, and pay tribute to that.' Vocally, Depp opted for a cross between Frid and Richard Burton. 'There was a slight amount of Welsh in it,' says Depp, whose daily transformation required enlarged ears, a Caesar hairdo, a Roman nose and elongated fingers. The extra–long digits were Burton's idea and while it increased the time in make–up – each prosthetic finger contains a golf tee beneath the skin – the effect is dazzling, especially during the scenes when Barnabas uses them to hypnotise people. 'It took some getting used to because there was probably a good two extra inches on my fingers,' Depp says, 'but they were leading Barnabas to things, as if they had their own brain, and they became very important.' E Stage at Pinewood has been transformed by Heinrichs into Collinwood's grand foyer, its wood and stone interior reflecting old–world craftsmanship and the Collins family's nautical heritage, with seahorses, mermaids and marine motifs everywhere. Even the floor tiles are in a wave pattern. This morning's scene takes place in the aftermath of 'a happening' thrown by Barnabas to celebrate an upturn in the family's fortunes. (The musical act is Alice Cooper who, according to Burton, 'almost looks better now than he did back then. There's some kind of Dorian Gray thing going on.') It's a pivotal moment when the family – bar Pfeiffer's steely matriarch, Elizabeth, who is in on the ruse – realise Barnabas is not, in fact, a distant relation from England, but a centuries–old vampire, after sunlight flooding in through the dramatic window sets him ablaze, and Pfeiffer, standing on the foyer's majestic stairway, archly states, 'Barnabas. You're on fire.' As Depp frantically bats at his clothes to extinguish the flames that will be added later, Willie Loomis (Jackie Earle Haley), the family's butler/ cook/chauffeur, grabs a metal bucket from the floor, throwing soapy water over the burning Barnabas. At least, that is how it will play out in the final film. On set, it is Burton who wields the bucket and drenches Depp. The first take is a good one, but after Depp has dried off and had his vampire face touched up, Burton films a second. Again it is the director who douses Depp. And, over the course of the long shoot, Burton will further squirt, soak and saturate his star with blood, water and, for the climactic sequence, green vomit, claiming it is because he is the 'best shot'. 'He's lying,' Depp roars. 'He likes to torture me. In Sleepy Hollow when I get the blood squirted in the eye – that was Tim. The horrible spew, green vomit [on this] was Tim, covered in protective clothing and trash bags, shooting me in the face with this green slime. It's always been him, off camera, doing that. It makes him laugh.' Laughter on set was, according to Depp and Pfeiffer, a regular occurrence, given the material. For the cast, though, finding the right tone and acting style was, at first, somewhat trickier. Burton's advice to his actors was to 'treat it seriously, not make it jokey. That was the key thing, to keep it serious, and pretend it's a real story, and pretend it's all real.' Bonham Carter remembers looking to Pfeiffer, who would watch episodes of the televi sion show in her trailer every morning while being made up, for pointers. 'At the beginning Tim said, "I want soap opera acting." It's all really earnest and the stakes are always high. Michelle was really good at it. So I was trying to copy her.' In mid–March 2012, with less than two months until Dark Shadows is released, Burton continues to wrestle with the elusive tone in a north London editing suite. The first trailer, which appeared recently, went for the comic jugular, an approach that upset some fans of the television show but which doesn't necessarily reflect the film. Depp, for one, admits he always saw it as being funny. 'Even now it's an odd one,' Burton says. 'I'm always this way with films. Definitely there's humour. How funny is it? I don't know. Is it laugh–out–loud funny? It's hard for me to know. It's probably the most ethereal thing I've worked on.' And he means that in a good way.
Поделиться6792012-05-05 17:23:52
Очень интересная статья о приезде актеров сериала на съемки
http://www.therepublic.com/view/story/p … rker-film/
О том, как встретились Джонатан Фрид и Джонни.
Джонатан не сразу понял, что этот учтивый актер в белом гриме и есть нынешний Барнабас, Джонни Депп
Поделиться6802012-05-05 17:25:40
Slo, спасибо за статьи!!!
Отдых на полчаса нам пока что снится
Поделиться6812012-05-05 18:03:52
Отошли его!
на твиттер? ок, осталось перевести
по-моему надо написать несколько вопросов; какой-нибудь из них возьмут(будем оптимистами), и желательно от разных пользователей, а то подумают зажрались...
вопрос Helga тоже надо отправить.
Поделиться6822012-05-05 18:10:41
Маша
Я сегодня принимала ванну и точно такой же вопрос придумала. Я исхитрюсь сделать его в количестве знаков Твиттера и пошлю им.
Поделиться6832012-05-05 18:34:23
Helga
Успеха! ты как профессиональный переводчик, столько текстов через себя пропускаешь. желаю сохранить свободу мысли. я тоже попробую перевести.
Поделиться6842012-05-05 18:39:58
Я отправила им два вопроса, которые уместились в знаки.
@msnbuzz Last autumn Johnny said he wanted a garbage dog to play him in a biopic. Tim, who do you want to play you in this movie?
@msnbuzz Johnny, do you want to play yourself in a biopic about the relationship of you & Tim by Tim Burton? Who do you want to play Tim?
Поделиться6852012-05-05 18:52:29
Будем надеятся, что наши вопросы попадут на передачу!
Поделиться6862012-05-05 18:54:05
Маша, а ты какие вопросы пошлешь со своего Твиттера?
Slo, а ты придумаешь вопрос?
Поделиться6872012-05-05 18:55:23
Нет, я не умею придумывать вопросы!
Лучше вы придумывайте! А я буду переживать
Поделиться6882012-05-05 18:56:47
Нет, я не умею придумывать вопросы!
Просто представь: о чем бы ты хотела спросить Тиима, если бы у тебя появилась такая возможность? (только такой вопрос, который не удалят сразу же)))
Поделиться6892012-05-05 23:05:29
Интервью Ричарда Занука
http://www.variety.com/article/VR1118053536?refCatId=13
-«Мрачные Тени» сводят тебя с Тимом Бертоном шестой фильм подряд. Что в вашем сотрудничестве срабатывает так хорошо?
Занук: Это сбывшаяся мечта для любого продюсера. Я работал со многими лучшими режиссерами – Уильям Ваулер и Джордж Кукор и Франклин Шаффнер и Винсент Минелли – и каждый из них блестящ по-своему. Но Тим – единственный настоящий художник, в буквальном смысле художник, из этой группы. Его креативный гений совмещает физический образ с эмоциональными качествами, а люди этого не замечают. Работать с Тимом – как с ранним Стивеном Спилбергом. Я стараюсь дать им максимум свободы, как только могу. Я хочу, чтобы разум был оставлен без суеты, чтобы это сработало в фильме.
Студии думают, что режиссер просто приходит на площадку и вес само собой происходит, но режиссеры проводят бесконечные недели, месяцы за домашней работой, если они хорошие режиссеры. Многие агенты и студии знают, что они должны пройти через меня, если они хотят получить ответы на вопросы. Я проношу Тиму только важные вещи.
Между дублями Тим выбирает себе 50 футов и ходит. Я никогда не видел, чтобы он сидел. Однажды мы надели на него шагометр в начале съемок, и было удивительно увидеть, сколько миль он насчитал – он словно обошел вокруг света. Иногда я хожу вместе с ним. Я говорил: «Я понимаю, что тебе нужно подумать о списке в прачечную, но тебе придется ответить на то и это». Я думаю, это его способ мышления, но также способ удержать всех людей в сборе.
Это замечательное сотрудничество для меня в этом отрезке жизни. Не то чтобы я не продюсирую больше ничего, кроме Тима, но это сделало все гораздо более замечательным. Это на самом деле стало удивительной частью долгой, долгой карьеры.